Algú s'ha preguntat perquè carai l'Estat espanyol s'entesta a foradar 100 quilòmetres de roca massissa a través dels Pirineus per fer passar-hi un tren?
El territori de l'Estat comunica amb Europa per tren des de dos eixos. Per una banda, a l'Atlàntic, per Irún. Per altra banda, al Mediterrani, per Portbou. Aquests eixos són clarament suficients des del punt de vista pràctic. Amb els projectes europeus per al Corredor Mediterrani i Atlàntic hauria d'haver-hi prou capacitat per transportar les mercaderies i les persones necessàries des d'Espanya cap a Europa. Si és així, perquè té tanta importància fer una obra digna de faraons?
Si fòssim independents els espanyols haurien de pagar peatge per usar el corredor meditarrani que passi per Catalunya o bé arribar a un acord. Tot i així, és poc viable que siguem indepedents. Ahir dels 46 escons que es jugaven a Catalunya només n'hi havia 3 d'independents. Els altres eren 14 de PSOE, 11 de PP, 3 de IU i 16 de "nacionalistes ambigus que fa anys que anem fent la puta i la ramoneta però no ens mullem a fer res per la independència". Perdò, però algú ho havia de dir...
ResponEliminaPermet que tingui la meva opinió de la interpretació política (en conec algunaentranya). El cas és que no se m'acudeix cap altra explicació a l'obsessió pel Corredor Central... No?
ResponEliminaEts lliure d'exposar-la si vols. I sí, tens raó, el Corredor Central sembla més que absurd...
ResponEliminaI gràcies per comentar! Tota opinió és bona!
ResponElimina