Segur que si darrerament heu parat l'ull a la xarxa haureu sentit a escriure que es comença a obrir el debat sobre la informació de pagament. Gurús mundials com Langhoff (The Wall Street Journal) o el mateix Rupert Murdoch (The News Corp.) han obert la caixa dels trons. El pay-per-information s'està acostant i la xarxa, sense saber massa bé què pot suposar tot plegat, calla.
No crec que apunti fora de test si dic que la segona revolució d'internet, abans de la socialització virtual, va ser l'accés lliure i universal (abans que instantani) a la informació. Tothom podia informar-se. D'aquesta manera es trencava amb una gran barrera que durant anys havia restringit la informació a determinats estaments socials. Alguns, per aquest i altres motius reclamen per a "internet" el Premi Nobel de la Pau.
Ara, després d'aquest decidit pas endavant, es volt aixecar un envà que dificulti en el grau que sigui l'accés a la informació, a la cultura i a l'actualitat. No deuen haver estudiat l'exemple Google, o Spotify ni que el DRM va passant a millor vida. Les noves tecnologies no són un canvi de suport, són un canvi d'hàbits i dinàmiques comercials. Esperem que la idea no prosperi i sinó, com a mercat, haurem de saber-los colpejar per aconseguir altre cop el lliure i universal accés al coneixament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Gràcies per comentar!